Bu oyuncak yemek için değil, oynamak için

Standard

03 Eylül 2009 Perşembe

Bu oyuncak yemek için değil, oynamak için

Dünyadaki 6.ayını doldurmak üzere olan oğlum ATAKAN son zamanlarda tam bir önlük canavarı oldu. Üçüncü ayını doldurduğundan beri önlüksüz duramıyoruz.   “ATAKAN diş mi çıkarıyor?” sorusu son günlerde hep aklımızda. Çünkü artık oğlum her şeyi kemiren, ağzına götüren bir bebek olup çıktı.
Diş çıkarma konusunu beşinci ay muayenemizi beklemeden doktorumuza sordum. Hele ki üçüncü aydan beri salyalı olduğumuz için kulaktan dolma bilgilerle böyle tahminler ortaya çıkmaya başladı. Yıllar önce televizyonda bir çocuk doktoru küçük bir bebeği muayene ediyordu. Ağızdaki tükürük ve baloncukların sadece diş çıkarma dönemine özgü olmadığını, hatta bunların içeriğinin faydalı olduğunu söylemişti. Hayal meyal hatırlıyorum ama detayını da öğrenmek lazım. Doktorumuz da bebeklerin genellikle bu aylarda böyle davrandığını ama diş çıkarmanın genellikle altıncı ayı bulduğunu söyledi. Zaten biliyoruz ki bebekler bir aşamadan sonra objeleri tanımak için ağzına götürmeye başlıyor. Bu onlar için bir keşfetme ve öğrenme aracı. Ateş, huzursuzluk gibi belirtiler henüz yok ama ben sürekli tetikteyim. Çünkü ATAKAN artık eline verdiğimiz her şeyi ağzına götürüyor, büyük bir iştahla emiyor, kemiriyor. Oyuncak uzanamayacağı kadar uzağa düşerse de etrafta bulabildiği herhangi bir şeyi kapıyor. Artık dişlikler de ona yetmiyor. Bazen oyuncağı bırakıp dişlik veriyorum ama bir bakıyorum ki dişliği çıkarıp kenarından kemirmeye başlamış. Çok sevdiği, merakla incelediği oyuncakları  var. Birinde geometrik şekiller, birinde hayvanlar var.
Artık kitapların eğitici yanıyla ilgilenen kim!  “Anne bırak sen şu şekilleri renkleri, oyuncakların köşesi de pek lezzetliymiş” der gibi elimden kapıyor. Sanki biberondan süt içer gibi emiyor! Bir yandan da komik komik sesler çıkarıyor. Bu sesler komik ve neşeli olsa da bazen keyiften mi çıkarıyor, kaşıntıdan mı çıkarıyor kestiremiyorum.  Bebeğimi tanıdığımı söylesem de o yeni huylar geliştirdikçe bana da çalışacak yeni dersler ortaya çıkıyor!
Diş çıkarma konusunda aslında ciddi bir gelişme yaşamıyoruz ama parmak emme konusunda da maşallahımız var! Emzik kullanmıyor,  Karnı acıkıp beni emdiğinde  araya parmağını soktuğun bile oldu. 1-2 arkadaşımın bebeğinde de gördüm, bebekler parmaklarını keşfedince sanırım bu onlara daha güzel geliyor.
Her şey ağza gittiği için hijyen konusunda da psikolojik sınavdan geçiyorum. “Yaşasın hijyen, ölsün mikroplar” sloganını gırgır olsun diye söylediğim çok olmuştur. Tabi malum, her şakanın ardında bir gerçek payı da vardır! Ancak bu konuda kendimden beklemediğim kadar rahat bir anne olma yolunda ilerliyorum. Doğal annelik sevdamla hijyen düşkünü annelik sevdamda dengeler beklenmedik yönde değişiyor! Bazı durumlarda, şart-şurt tabir edilen konularda takıntılarım olsa da ATAKAN’nın titizlik hastası, mikroplara dirençsiz bir insan olmasını istemiyorum. Bazı kurallarımız vazgeçilmez olsa da ağzına götüreceği her şeyi “dur yıkayayım, şartlayayım” diye elinden kapmıyorum. Belli bir temizlikten geçirdikten sonra ev içinde rahatım. Hep aklıma köy şartlarında büyüyen bebekleri getiriyorum. Zaten ben ne kadar titizlenirsem titizleneyim ATAKAN’nın bir bebek olarak doğal davranışlarının önüne geçemem. Bakalım, inşallah bunun zararını görmeyiz.
ANNEN

GAMZE AKBAŞ

Bir Cevap Yazın

