Annelere bebeklerimizle birlikte otomobilde güvenli sürüşler diliyorum… Otokoltuğu:)

Standard

Oto Güvenlik Koltuğuyla Daha Güvenli Yolculuklar

Son günlerde oğlumun büyüyor olduğunu daha fazla hissetmeye başladım. Artık küçük gelmeye başlayan yatağıyla birlikte çok önemli bir eşyamızı yeniledik, oto güvenlik koltuğunu. Hastaneden çıkış anımızdan itibaren kullandığımız anakucağı tipi koltuğundan, 11 kiloyu geçen oğluma uygun ve tam manasıyla “güvenlik koltuğu” diyebileceğimiz grup 1 koltuğa geçtik. Henüz bu yazıyı kaleme aldığım sabah gördüğüm, ön koltukta kucakta giden bir küçük bebeği gördükten sonra, bu konu keşke son günlerde benim olduğu kadar otomobili olan her aileyi meşgul etse diye düşünmeden edemiyorum. Otomobili olan bir ailenin çocuk güvenlik koltuğu gerekliliğini hala sorgulayabildiğini düşünemiyorum.
Çocukluğumuzda arka koltukta çocuk güvenlik koltuğunu bırakın, kemer bile olmazdı. Ben sürekli arka koltuğun orta tarafında oturup öne bakmaya çalışırdım ve sürekli arkaya yaslanmam tembih edilirdi.
oğlum için oto güvenlik koltuğu seçerken dikkat etmemiz gereken kriterleri ve seçeceğiniz koltuğun aldığı test sonuçlarını öğrenmek, bağlanma stillerinin ve modellerin hangisinin bebeğime ve aracımıza uygun olduğu konusunda yardım almak ve karar vermek hiç zor olmadı. Oğlum  için büyük bir milat oldu, her şeyden önce etrafı daha iyi görüyor, daha konforlu oturuyor. Koltuğun bağlanmasındaki teknikler, emniyet kemeri, yatış pozisyonları gibi detaylar o kadar iyi düşünülmüş ki, her şeyin güvenliğe yönelik olması içimi çok rahatlattı.

Çocuk güvenlik koltuğu kullanımında bilinçlenme gitgide artsa da, bu konuda daha uzun bir yolumuz olduğunu görmek beni üzüyor. “Gerçekten gerekli mi ki?” diye soranlar olduğunda hemen bildiklerimi sıralıyorum. Kucakta taşımanın büyük risklerinin yanı sıra, bebeğin kendi koltuğunda çok daha konforlu olduğu, etrafını görebildiği, kendini güvende hissettiği de bir gerçek. Tabi ki herkes için bütçe konusu önemli, hiç almamaktansa fiyat anlamında çok düşük görünen bir koltuk almak da olabilir fakat ben, otomobil sahibi olabilmiş ve deposuna benzin koyabilen, otomobil kullanan bir ailenin, çocuk güvenlik koltuğunda da en iyisini hedeflemesi gerektiğine inanıyorum. Allah korusun, olacakların önüne geçmek elimizde olmasa da, en azından gerekli tedbirleri aldığımızdan emin olmak elimizde.

Oğlum doğduğundan beri her arabaya bindiğinde; baştan ağlayıp huysuzlansa da onu koltuğuna oturttuk ve elimizden geldiğince oyaladık. Zaten sürekli ağlamıyor, bir süre sonra oturacağı yeri tanıyor ve alışıyor. Ancak varacağımız yere yaklaşmışken çok çaresiz kaldığım, aşırı derecede ağladığı veya arkada birkaç kişi oturmamız gereken ekstra 2-3 durumda kucağıma almak durumunda kaldım. Bu durumda da tek yapabildiğim şey onu sımsıkı tutmak ve endişeyle dua etmek oldu. Koltuğa oturmamaya direndiği zamanlar bu konuda hep kararlı oldum. Oyalama taktiklerinde epey ilerlediğimi söyleyebilirim. Danışmanların şu uyarısını dinlemekte fayda var: “Burada önemli olan bebeğinizin bunu alışkanlık haline getirmemesidir. Çünkü bir süre sonra ben bunu ağlayarak başarabiliyorum hissini benimsemiş olacak. Tavrınız net olmalıdır. Bebeğinizi kucağınıza almanız ona pozitif bir davranış sunmanın aksine negatif bir tutum olacaktır.” Derler. Sonuçta, yaşanabilecek üzücü bir durumda “keşke” dememek için, bu konuda kesinlikle kararlı görünmek gerekiyor. Bazı bebekler zaten bu konuda çok yardımcı oluyor, biner binmez uyuyor. Bazı uyku sorunu çeken bebekler içinse araba gezisi kurtarıcı oluyor. oğlum ATAKAN bu konuda “şu an keyfim nasıl isterse” modunda davranıyor. Önemli değil, o iyi olsun da… 🙂

Tüm annelere bebeklerimizle birlikte otomobilde güvenli sürüşler diliyorum…

Annen

Gamze AKBAŞ

Bir Cevap Yazın

