1. Yaş Doğum Günü Hazırlığı

Standard

Doğumgünü Hazırlıkları

Gerçekten de ilk doğum günü heyecanı başkaymış. Oğlumun  doğum günü olan 31 mart  yaklaştığında gerçekten de farklı duygulara kapıldım. Normalde kendiminkine karşı pek ilgili değilimdir. Aynı gün içinde sürekli ilgi odağı olmak beni bir süre sonra tuhaf bir şekilde rahatsız etmeye başlar. Belki biraz şımarıkça görünüyor ama yıllardır böyleyim. Aslında kimsenin ilgilenmemesini istiyor değilim, tam tersi, insanda bir beklenti oluşuyor ve günün sonunda, doğum günümün kutlanmasından tabi ki çok mutlu oluyorum. Sadece sahne insanı pek değilim!

31 mart  Çarşamba  ’ya denk geliyordu gününde kutlamaya karar veririz heralde. Tarih yaklaştıkça çok farklı duygulara kapılıyorum. Birinci yaş gününde, anne ve baba sanki kendi doğum günlerini kutlar gibi heyecanlandığını herkes söylerdi. Bir yılın sonunda insan kendi başarısını kutlar gibi oluyor. Tabi ki yılbaşı misali, ertesi gün her şey değişmiş olmuyor ama insanın çocuğunun yaş almaya başlaması çok hoş. ATAKAN artık koskoca bir erkek, “tam 1 yaşında!”

Hazırlıkların ne olacağı aslında az çok belliydi. Pasta, süsleme, ikramlıklar, tabak-çanak, evin temizliği, kendi kıyafetim, oğlumun kıyafeti, müzikler… Gönlüm, tüm eş dost akrabayı çağırmayı çok istiyordu.  Salonumuzun fazla büyük olmamasına rağmen ne kadar tanıdık arkadaş, akraba, komşu varsa herkezi çağırdık ve evde  kutlamaya karar verdik. İlk tecrübeyi atlattıktan sonra, arkadaşlar için ayrı bir kutlama yapmayı hala istiyorum . Domuz gribi konusu da ayrı bir pürüz, çünkü domuz gribi olsun olmasın, hastalık mevsimi olduğundan kiminle konuşsam en az 2’sinin ailesinde hasta biri var. En üzücü olan bu doğum gününde kardeşimin askerde olması. Ben 1.yaş günümde yürüyormuşum, ayakta el çırparken resmim var. ATAKAN henüz yürümediği için kıyafetine  takıla takıla emekleyip, el radyosu ile DJ’lik yapıp doğum günü bebeği olmanın tadını çıkardı.

Hazırlıklar konusunda yüksek beklentilere kapıldığımı yazmıştım. Vakit daralıyordu fakat elimdeki malzeme de belliydi. Evimizin salonunu, dünyaca ünlü yıldızların otel odalarını yeniden dekore etmeleri gibi “her şey mavi ve ışıltılı olsun” diye değiştiremeyeceğim için (!) sonuç olarak klasik 1-2 süs ve balona karar verdim. Sonuçta doğumgünleri için satılan peçete, balon, duvar süsü gibi ürünler malum. 2 gün önceden bunları hallettim, o sabah da ATAKAN’nın sevinçten dört dönerek eşlik ettiği balon şişirme faslıyla süs işi tamamlandı. En büyük süsümüz zaten ATAKAN’ın kendisiydi.

Pastamızı, İstanbul’da oturan herkese tavsiye edeceğim, Venüs Pastanesi ( Etiler ) Şeker Hamurlu Pasta’dan sipariş ettim. Eskiden annelerimizin yaptığı pastaların devri çoktan geçmiş. Artık şeker hamurlu pastalar bu işin olmazsa olmazı olmuş. İlk doğumgünü olduğu için bu konuda da biraz özenmek istedim. Web sitelerinden yaptığım araştırma sonucunda 1-2 farklı müdahale ile 1 rakamlı bir pasta seçtim. Pasta geldiğinde, fotoğraflarda olduğundan çok daha güzel olduğunu görmek beni mutlu etti. En azından ilk yaşgünü hatırasıdır…

Fotoğraf ve video çekiminin sorumluluğunu tek bir kişiye vermek en iyisi oluyor. Yoksa, pasta kesme telaşı esnasında “fotoğraf çekiliyor mu” diye düşünmeye gerek kalmıyor. Bu işi arkadaşlarımızdan birisine devrettik.Müzik içinse, ATAKAN’nın sevdiği çocuk şarkıları ve klasik müzik CDlerinden 2-3 tanesini hazırlamıştım.

Kutlama saati olarak 20:00’ten sonrasını tercih ettim. Atakan’nın tüm büyük işleri, öğlen yemeği, uykusu bittikten sonra rahat rahat, en fazla meyve ve yoğurt faslı araya girerek akşamı buluruz diye düşündüm. Neyse ki planlar bozulmadı.

İkramlıklar konusunda ise, misafir konusundaki daimi telaşe müdürü annem ve müdür yardımcısı ben, bütün haftasonu ATAKAN’a bakmanın ve işe gitmenin verdiği yorgunlukla tüm hazırlıkları Salı akşamına bırakmak zorunda kaldık. Özellikle annem için gerçekten inanılmaz bir durum oldu ama Allah yardım ediyor.

Oğlum  ikinci yaş gününde inşallah yürüyen, yarım yarım konuşan minik bir genç erkek olacağı için daha farklı olacağını düşünüyorum. Zaten ilerleyen yıllarda, çocukların son modası olan “temalı partiler” derdi başımıza sarılacak, biliyorum 🙂 Şimdilik daha geleneksel, mütevazı ve bence daha samimi olan bu tür kutlamaları anılarımıza dahil ediyoruz…

Bir Cevap Yazın

