Stil Danışmanı

Standard

Minik Genç Yakışıklı Oğlum


Atakan yürümeye başladığından beri ayakkabı seçiminin ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlamış durumdayım. Bugüne kadar hep yetişkin modeli minik ayakkabılardan çok, penye patik giydirdim. Her renge uyduğu için tek tip patikler kolayıma geldi. Halbuki ne kadar şirin ve tarz ayakkabılar var. Pek uğraşamadım açıkçası. Ayağını sıkıp sıkmadığından emin olmadığım bir şeyi, durup dururken ayaklarını öyle tutan bir şey giydirmek istemedim. Annesi olarak şıklıktan çok sağlığın derdindeyim tabi.

Doğrular ve yanlışlar konusunda birçok şey okuyorum. Doktorumuz ortopedik tabanlı olup olmamasının çok önemli olmadığını, ayakkabının amacının soğuktan ve zemin sertliğinden korumak olduğunu söyledi. Tabanı yumuşak, kıvrılabilir, doğal kas hareketini kısıtlamayacak bir ayakkabı arıyorum. Kifidis sanırım doğru adresti. Bu arada Atakan parka artık pusetinde değil, yürüyerek iniyor. Sürekli basamaklardan inip çıkmaya çalışıyor, günde 1 saatini böyle dolanarak geçiriyor. Annem de sağolsun onun peşinde. Atakan ustalaştıkça onu tutabilene aşk olsun.

Taklitçi dönemini yaşayan Atakan, mendil bulduğunda yüzünü silmeyi, her gün saçını taramayı ihmal etmiyor. Bakımlı olmak güzeldir. Bunu aşılamak isterim tabi ki.

Aynaya bir bakışı var ki sormayın. Resmen kendinin farkında ve kendini beğeniyor. 15 aylık ama bunu hissettiriyor. 🙂 Geçenlerde annemle bunu konuştuk. “Dış görünüşüne dikkat etmeyi, üzerine giydiğinin güzel olup olmamasını fazla mı vurguluyoruz, bunu biz mi öğretiyoruz acaba” dedim. Annem de “aman Gamze, henüz 15 aylık bir bebek o.” dediğinde kuruntu yaptığımı anladım. Yine de, çocuğumu yetiştirirken dikkat etmem gereken “değerler” konusu ilk defa karşıma çıkmış oldu. Temiz, bakımlı olmak, öncelikle kendine, sonra ise etrafındakilere, yaşamına duyduğun bağlılık ve saygının bir gereği… Bazen bir ruj, yeni alınan bir küpe bile insanın moralini düzeltmeye yetiyor. Bunlar hayatın keyfi. Öte yandan dış görünüşün her an önemli olduğunu hissetmesini istemiyorum. Bir denge kurmak gerekiyor. Her alanda olduğu gibi!

Artık kendime bir şey almaktan çok Atakan için almak hoşuma gidiyor. Etrafımdaki erkek bebek anneleri “şimdiden bol bol giydir, büyüyünce senin aldıklarını beğenmeyip kendi seçmek isteyecek” diyorlar. Ben de bunu kulağıma küpe yapıyorum. Atakan konuşmaya başlayana kadar stil danışmanı benim!

ANNEN

Gamze AKBAŞ

Bir Cevap Yazın

