Sütten kesme kararı.

Standard

Sütten Kesme Kararı

 

 

 

Üzgünüm,

Akşam eve gittiğimde bir posta daha ağladım. Atakan’nın uyku zamanı gelmişti, aslında son aylarda çok şikâyetçi olduğum ve nasıl bırakacağımı kara kara düşündüğüm emzirerek uyutma faslımızın zamanı gelmişti. 10 gündür bu olayı düşünüyorum da, çok üzülüyorum önce kendimi hazırlamaya çalışıyorum. Sanki emzirmeye son verince oğlum benden kopucakmış gibi geliyor.

 

 Son olarak emzirecek ve uyutacaktım, gece uyandığında ise ne kadar ağlarsa ağlasın yanına gitmeyecektim, eşim biberonla süt vermeye çalışacak, birazcık  uğraşacaktı.   2-3 gün zorluk çekecektik ama bu iş de böyle bitecekti. Oğlumu yatmaya hazırladım, onu sevgiyle kucağıma aldım ve gözümü kırpmadan onu seyrederek emzirdim. Çok kararlı ama çok hüzünlüydüm, maalesef bu son emzirmemdi. Karışık duygularla onu yatağına bıraktım. Bir yandan da özgürleşeceğimi hissediyordum. Atakan artık 15 aylık olmak üzereydi, son zamanlarda emzirerek uyutmaya radikal de olsa bir son vermem gerektiğini düşünüyordum. Zamanı gelmişti.

Gece olduğunda beklenen şey oldu, Atakan uyandı ve tekrar uykuya dalmak için hep bildiği şeyi istedi. Önceden hazırladığımız çocuk sütünü eşim biberona koyup odasının yolunu tuttu. Zaten keyifsiz olan Atakan’nın sinirini ve hayal kırıklığını anlamak zor değildi. Bugüne kadar böyle uzun ağlatmadığımız oğlumuzu uzun uzun ağlatıyorduk. Olmuyordu. Sütten kesmek için en son zaman olduğu belliydi. Bu arada Atakan da normalde sadece gece istemesine rağmen gündüzleri de yanıma gelip bluzumu çekiştirmeye, “meme” diye bacağıma yapışmaya, yanından ayrılırken huysuzluk yapmaya başladı. Sürekli kucak istiyordu. Biraz güvenini sarstığımı hissediyorum. Birkaç gün sütten kesme operasyonuna ara vermeye karar verdim. Birçok yöntem duyuyorum, bakalım hangisiyle başaracağız. Niyeti bozdum, çünkü şimdi olmazsa ileride çok daha zor olacak, bunu iyice anladım.

ANNEN

Gamze AKBAŞ

Bir Cevap Yazın

