Sağdan çalışan beyin

Standard

Dört gündür nasıl yaaa dedirten balyanakla savaş içindeyim. Atakan’ım solak hiç çaba sarfetmedim kalemi sağ eliyle tutsun, yemeğini sağ eliyle yesin demedim ama sağdan okunur mu, üç-dört aydır kendi kendine rakamları okumaya başlamıştı buna ayrı biii şaşırmıştım zaten biz hiç göstermeden rakamları çözmüş.  Şimdilerde ise birkaç gündür hangi rakamları görse sağdan okuyor, hayır olmaz soldan başla Atakan diyorum yok, yanlış olduğunu söylesemde hayalindeki öğretmen ona böyle öğretmiş doğru olan buymuş, günde bana kaç kere yanyana rakamları getirip soruyor ben doğru sıralamayla söyleyincede, benim yanlış bildiğimi aslında sağdan okunduğunu bana kabul ettirmeye çalışan biii bıdırıkla savaş içindeyim. Annecim birin yanına beşi koyduk, üçü koyduk, bide yanına sekiz koyalım kaç oldu bunun gibi onlarca soru, cevap vermekten hiç bıkmam her sorusuna itinayla cevap veririm ama sağdan okumasını nasıl çözücem, yada çözmem için çaba sarfetmelimiyim bilmiyorum. Okumaya başladığı zaman sağdan okuduğunu düşünemiyorum bile öyle olanlar varmış yaaa. Bütün günümüz bu aralar zımpara rakamlar, ya da yazı tahtasının arkasındaki rakamlarla geçiyor yanyana geliyor rakamlar sağdan okuyarak bak bildim işte diye seviniyor. Bilemedim valla nasıl yapıcam. Müzik çalıyor, radyo frenkansını, fırının üstündeki saati, digitürk kanal numaralarını, bilgisayarda oyun oynuyor aldığı puanları hepsi ama hepsi sağdan okunuyor. Banada sağdan sağdan geliyyyoooorrrr…

SAĞLIKLA KALALIM,

SEVGİLER,

GAMZE ANNE…

About atakan310309

Ankara'da 1983 yılında doğdum. 2006'da evlendim ve İstanbul'a taşındım. Mart 2009'da aramıza katılan oğlumuzun tatlı heyecanının keyfini çıkarıyoruz..

9 responses »

  1. Merhaba Gamze ablacım
    Bu kesinlikle benim tespitimdir:) benim okul birincisi olan yada çok çok iyi yerlerde çalışan tüm tanıdıklarım solak bu yüzden ben solakların çok zeki olduklarını düşünürüm:) Atakan zaten çok çok zeki:) soldan okuma konusunda ise sizden başka kişilerde okusa Atakan’ın dediği ,rakamları, örneğin televizyonda haberler başlarken tarihi ve saati söyler onları dinlese yada radyolarda radyo frekanslarını söylüyorlar onları dinlese ikna olabilir mi ki? Sonuçta farklı farklı kişilerden aynı rakamları duyunca ikna olabilir diye düşünüyorum:) Sağlıcakla mutlulukla kalın Gamze ablacım:))

  2. sağ uzuvlar so beyni,sol uzuvlar sağ beyni çalıştırıyor. bu yüzden solaklar iki merkeizde çalıştırdıklarından daha zekiler. bence bunu zamana ve uzmanlara bırak. yahut mantıkla örtüşüterek anlat misal ayın 81 olmayacağını ayın 18. gunde olmasının mantık dahilinde olduğunu. bu verdiğim örnek Atakan için ağır olabilir ama düşünülürse bulunabilir. kolay gelsin 🙂

  3. Gamze Hanim iyilesmenizi inanilmaz bir mutluluk duygusu ile takip ediyorum.

    Bugun Atakan hakkinda yazdiklarinizi okuyunca size “disleksi” den bahsetmek istedim. Tabii Atakan da disleksi var mi bilmiyorum, ama bu tersten okuma genellikle disleksi sorunu olan cocuklarda gorulur. Ama sakin endiselenmeyin hal boyle olsa bile iyi bir uzmanin yonlendirmesi ile bir takim egzersizler vb seyler yolu ile cozebilirsiniz.

    Sevgiler

  4. Benim aklıma gelen mesela önce 12 sayısını sorun ( altındada 12 tane nesne olsun) muhtemelen 21 diyecek. Hemen ona 12 tane nesne getirin saysın ve onun 21 olmadığını kendisi görsün belki böyle daha çabuk anlar . Ne bilim bunun gibi şeyler mesela.
    fatoş

  5. Atakan bilimsel bir tespiti keşfetmiş bence 🙂 Uzmanlarda sağdan okumanın gözleri daha az yorduğunu söylüyor. 🙂

  6. bu durumla ilgili (disleksi) bir film var: taare zamane par… çok güzel bir filmdir, izlemenizi tavsiye ederim.. saygılarla, sağlıcakla…

  7. Gamzecimm uzun zamandır okuyamadım yazdiklarini.iyi olduguna sevindim gözyaslariyla okudum yazdiklarini cok dualar ettim senin icin bir anne olarak hep hissettiklerini yasadim agladim cok sukur ki oglusunun kokusunu duyabiliyorsun.rabbim aynen dedigin gibi sevdiginle yaslandigin pasa oglunun cocuklarini sevdigin onlara anne babasi ise gittiginde bakcagin gunleri gostersin insallah.saglikla kal yuregi temiz gamzemm

  8. yazınızı simdi okudum okul öncesi öğretmenliği okuduğum için biraz ilgimi çekti, sağdan okuma durumu hala devam ediyor mu merak ettim? çoğu kişi disleksiden bahsetmiş fakat disleksinin teşhisi için yaşı henüz çok ufak,benim tavsiyem atakanla bol bol kitap okumanız ve okurken yazıların altını parmağınızla takip edin illa zorla bu böyledir demenize gerek yok sadece görsel hafızasına yerşelmesini sağlayın..belki bi nebze oturtabilirsiniz 🙂

Bir Cevap Yazın

